PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów:
a) Dodatkowych: jeżeli Nabywca Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Nabywcy Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
b) Bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy do Sprzedającego. W przypadku towarów, które z uwagi na swą specyfikę (gabaryty, wagę) nie mogą być w zwykły sposób odesłane Sprzedawcy pocztą, ich zwrot w przypadku odstąpienia od umowy może wiązać się z wyższymi kosztami.
c) Kosztów spełnionych świadczeń, do chwili odstąpienia przez Nabywcę Konsumenta od umowy wykonania usługi, której świadczenia rozpoczęło się na wyraźne żądanie Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, w sytuacji, gdy Nabywca Konsument odstępuje od takiej umowy po zgłoszeniu żądania. W takiej sytuacji, kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia.
2. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży znajduje się pod tym linkiem: https://bs-serwis.pl/formularz-odstapienia-od-umowy/ Konsument może skorzystać z innego, dowolnego oświadczenia, w szczególności z formularza odstąpienia stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 24 czerwca 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827). Skorzystanie ze wskazanych wzorów formularzy nie jest obowiązkowe. Nabywca może złożyć Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy także drogą elektroniczną na adres sklep@bs-serwis.pl
3. Termin 14 dniowy w jakim Nabywca będący Konsumentem może odstąpić od umowy, liczony jest od dnia wydania Nabywcy lub wskazanej przez niego osobie trzeciej (innej niż dostawca) towaru w przypadku umów sprzedaży. Jeżeli umową taką objętych jest wiele rzeczy lub też rzeczy te są wydawane Nabywcy partiami, osobno lub w częściach, wskazany termin liczony jest od wydania Nabywcy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. W przypadku zawarcia umowy świadczenia usług, termin 14 dniowy na odstąpienie od umowy liczony jest od dnia zawarcia umowy.
5. Dla zachowania ww. terminu, wystarczy wysłać na wskazany w punkcie 2 powyżej adres mailowy, lub też na adres siedziby Sprzedawcy, oświadczenie o odstąpieniu od umowy
6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedający przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy
8. W przypadku odstąpienia od umowy:
a) Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie dokonać zwrotu Konsumentowi płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Pkt. 1 a powyżej stosuje się odpowiednio.
b) Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
c) Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
d) Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. Pkt. 1 b powyżej stosuje się odpowiednio.
e) Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Sprzedający nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 Ustawy o prawach konsumenta.
9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów: